Βουτιά στα υλικά

Standard

Η συγκεκριμένη μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις τάξεις προσαρμοσμένη κατάλληλα. Έχει να κάνει με την αντιστροφή ουσιαστικά της διδασκαλίας, κυρίως της Φυσικής. Το πείραμα δεν προηγείται απλά από τη θεωρία, αλλά η ίδια η δομή του πειράματος χτίζεται από τους μαθητές. Για παράδειγμα θέλουμε να κάνουμε κυκλώματα. Το ιδανικότερο θα ήταν τα κυκλώματα να είναι κομμάτι κάποιου σεναρίου ώστε να υπάρχει η ανάγκη στους μαθητές να μάθουν για αυτά. Στη δική μας περίπτωση έπρεπε να φτιάξουν μια μηχανή που εκπέμπει φωτεινά σήματα μορς ώστε να έχουμε επικοινωνία σε μια αποικία που θέλαμε να στήσουμε στον Άρη. Τώρα που κολλάει ο Άρης με τα Μορς αυτό είναι άλλο θέμα 🙂 Καμιά φορά κάνεις ορισμένες παραδοχές για να κυλήσει μια ενδιαφέρουσα ιστορία που έχει προκύψει. Αργότερα μπορείτε να πείτε όλη την αλήθεια 🙂 Είχαμε μείνει λοιπόν στο ότι θέλω να κάνω συσκευή που να εκπέμπει φωτεινά σήματα μορς και έτσι τα παιδιά να μάθουν/θυμηθούν και τα κυκλώματα.

Δόθηκε σε κάθε ομάδα μια μπαταρία, τρία καλώδια, ένα λαμπτήρας, μανταλάκι και ένα φύλλο αλουμινόχαρτο χωρίς καμία εξήγηση. Τα υλικά της τάξης είναι πάντα όλα διαθέσιμα. Η οδηγία ήταν ότι σε 45 λεπτά έπρεπε όλες οι ομάδες να παρουσιάσουν μια κατασκευή στην οποία θα μπορούν να ελέγχουν πότε θα ανάβει και θα σβήνει το λαμπάκι και πως δεν έπρεπε να κρατάνε το λαμπάκι με τα χέρια τους. Επιπλέον μπορούν πάντα να συμβουλευτούν τα βιβλία της Φυσικής και των δύο τάξεων για ιδέες.

Αν κάποιες ομάδες τελειώσουν γρήγορα με αυτό μπορείτε να ανεβάσετε το επίπεδο δυσκολίας. Να τους πείτε ας πούμε ότι πρέπει οπωσδήποτε να μπούνε και τα τρία καλώδια στην κατασκευή ή ότι πρέπει να μπει μόνο το ένα ώστε να χρησιμοποιήσουν και το αλουμινόχαρτο ή να τους δώσετε υλικά επιπλέον όπως ας πούμε ένα πιρούνι και να τους πείτε ότι είναι υποχρεωτικό να μπει στη συσκευή.

Τέλος τα πιτσιρίκια παίζουν με τα σήματα μορς και γράφουν τα δικά τους μηνύματα. (τους έχει δοθεί ο κώδικας σε χαρτί).

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

Η συγκεκριμένη δράση κατέληξε σε ντίσκο μυστηρίου. Δύο μουσικοί που είχαμε την τύχη να φιλοξενούμε έφτιαξαν ένα μήνυμα. Αυτοί έπαιζαν με μουσική τα σήματα μορς ενώ την ίδια ώρα ένας από την κάθε ομάδα που γνώριζε το μήνυμα το έπαιζε με το φως. Φωτορυθμικά σα να λέμε. Στο τέλος οι ομάδες έπρεπε να βρουν το μήνυμα.

ΣΕ ΤΙ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙ ΑΥΤΗ Η ΜΕΘΟΔΟΣ

Το παράδειγμα που δόθηκε είναι ένα δείγμα αυτών που έχουν γίνει και δόθηκε για να δούμε το μοτίβο μιας τέτοιας μεθόδου. Αυτό που είδαμε εμείς είναι ότι τα παιδιά έπρεπε να συνεργαστούν, έπρεπε να κάνουν πολλά λάθη και να βρουν τρόπο να τα διορθώσουν, ανοίξαν τη φυσική με πάθος ψάχνοντας χωρίς υποδείξεις, η δημιουργικότητα τους έπιασε κόκκινο, διαχειρίστηκαν προβλήματα συνεννόησης, διαχειρίστηκαν χρόνο και με τις επιπλέον προσθήκες υλικών κανένας δεν ένιωσε ότι αποτυγχάνει. Οι ομάδες που αργούσαν έφτασαν τελικά στη λύση και οι ομάδες που στην αρχή τα βρήκαν εύκολα είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν πάνω στο ίδιο αντικείμενο με πιο πολύπλοκους τρόπους. Και φυσικά περάσαμε τέλεια!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s