PriSciNet

Standard

Το πρόγραμμα αυτό έχει σκοπό να προωθήσει τη διερευνητική προσέγγιση (inquiry) στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) σε μικρά παιδιά ηλικίας 3-11 ετών στην Ευρώπη, παρέχοντας εκπαιδευτικό υλικό αλλά και πολλές ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα επιδιώκει την επίτευξη των στόχων του με:

  • την ανάπτυξη 45 δραστηριοτήτων διδασκαλίας ΦΕ με διερεύνηση

  • τη δικτύωση ερευνητών και εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη

  • την παροχή επιμόρφωσης στη διδασκαλία των ΦΕ με διερεύνηση σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς σε εθνικό και διεθνές επίπεδο

  • την αναγνώριση και επιβράβευση παραδειγμάτων επιτυχημένης πρακτικής και έρευνας για τη διδασκαλία των ΦΕ με διερεύνηση σε μικρά παιδιά.

Παραδοτέα Προγράμματος

  • 45 δραστηριότητες για τη διδασκαλία ΦΕ με διερεύνηση, για ηλικίες 3-11 ετών, σε 15 διαφορετικές γλώσσες

  • Αναγνώριση Αριστείας για εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν με επιτυχία τη Διδασκαλία των ΦΕ με διερεύνηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

  • Δυο διεθνή συνέδρια

  • Τέσσερα 20-ωρα εθνικά επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με τη Διδασκαλία των ΦΕ με διερεύνηση, για εκπαιδευτικούς σε 13 χώρες

  • Τρία διεθνή επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς

  • Δύο διαδικτυακές πλατφόρμες για τη δικτύωση ευρωπαίων εκπαιδευτικών και ερευνητών που ασχολούνται με τη διδασκαλία των ΦΕ με διερεύνηση

  • Online ενημερωτικό δελτίο και ερευνητικό περιοδικό σχετικά με την διδασκαλία των ΦΕ με διερεύνηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και

  • Ευκαιρίες για εκπαιδευτικούς και ερευνητές για να συμμετάσχουν στα διεθνή επιμορφωτικά σεμινάρια και τα διεθνή συνέδρια του προγράμματος.

Το όραμα του προγράμματος για τη διδασκαλία των Φ.Ε με διερεύνηση (inquiry)
H διδασκαλία των ΦΕ με διερεύνηση στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση παρέχει ένα πλαίσιο διδασκαλίας και μάθησης που επιδιώκει: την εξοικείωση των μαθητών με το περιεχόμενο των ΦΕ, την προώθηση της ικανότητά τους να εμπλέκονται σε διεργασίες διερεύνησης και την κατανόησή τους για βασικές πτυχές του τρόπου με τον τρόπο λειτουργεί η επιστήμη.

Οφέλη για τα σχολεία και όσους ενδιαφέρονται για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Eκπαίδευση
Το πρόγραμμα αφορά εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που ενδιαφέρονται για τις Φυσικές Επιστήμες, καθώς περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό, επιμορφωτικά σεμινάρια, online συνεργασία και δικτύωση καθώς και ευκαιρίες για την παρακολούθηση των διεθνών σεμιναρίων και συνεδρίων που θα διοργανωθούν στο πλαίσιο του προγράμματος.

Σ’ αυτό το πλαίσιο:

Οι Μαθητές

  • εμπλέκονται ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία δίνοντας έμφαση στην παρατήρηση και στις εμπειρίες ως πηγές αποδεικτικών στοιχείων

  • αντιμετωπίζουν αυθεντικές μαθησιακές δραστηριότητες που βασίζονται σε προβλήματα, όπου η ορθότητα μιας απάντησης αξιολογείται μόνο σε σχέση με τις διαθέσιμες αποδείξεις και η εύρεση μιας σωστής απάντησης μπορεί να μην είναι η βασική προτεραιότητα

  • εξασκούν και αναπτύσσουν τις δεξιότητες της συστηματικής παρατήρησης, της υποβολής ερωτήσεων, του σχεδιασμού και της καταγραφής για τη συλλογή αποδείξεων

  • συμμετέχουν σε συνεργατική ομαδική εργασία, αλληλεπιδρούν σε ένα κοινωνικό πλαίσιο, δομούν επιχειρηματολογία and επικοινωνούν με τους άλλους, βασική διαδικασία της μάθησης

  • αναπτύσσουν αυτονομία και αυτό-ρύθμιση μέσα από την εμπειρία

Ο δάσκαλος
καθοδηγεί τη μάθηση παρέχοντας ένα πρότυπο μαθητευόμενου που διερευνά. Ο δάσκαλος, στα μάτια των παιδιών , δεν λειτουργεί ως ο αποκλειστικός φορέας της εξειδικευμένης γνώσης. Αντίθετα, βασικός ρόλος του δασκάλου είναι να διευκολύνει τη διαπραγμάτευση των
ιδεών και να επισημάνει κριτήρια που θα διαμορφώσουν τη γνώση της τάξης.

Η αξιολόγηση
είναι κυρίως διαμορφωτική, παρέχοντας ανατροφοδότηση στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία για όλα τα μέλη της τάξης.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s